20 Mart 2010 Cumartesi

20 MART SOĞUK GÜNLERİN ARDINDAN

Soğuk geçen 4 günün ardından keyifli bir osmaneli seyahati daha başladı bu sefer dedenin oğlu Mehmet abi ile beraber gittik arılığı kontrole vardığımızda saat 10.00 civarıydı derece 14.derece idi.Kontrollerde hemen hemen tüm kolonilerde durum aynı bal stokları azalmış besleme işini hızlandırmamız gerekli.

Vakti kısıtlı olması sebebi ile kolonilerimi hızlı bir şekilde kontrole başladık.Durum beklediğimden daha da ii.
Bazı kolonilerde denkleme yaptık bir kaçındanda ayrı ayrı ana arı üretim kolonileri oluşturduk zaten ana arı üretecek olduğum kolonileri geçen çarşamba günü tesbitlemiştim.
Bu benim yerlilerden bir tanesi.
Bu arada Mehmet abi de bana hem körükçülük yapıyor hem de fotoğraf çekiyordu ayrıca kekleri hazırlama işide Mehmet abiye aitti.geçen hafta arılara perizin yapmıştım bu haftada ikinci turu yaptık zaten varroa da görmemiştim ancak ne olmaz ne olmaz ben tedbirimi alayımda takdir Yüce MEVLAMIN.
Mehmet abi kendi kolonileriyle bizim arıları karıştırdı galiba mecburi mola bana kalsa mola vermezdim ama dedikya mecburi diye!
Dinlenti sonunda işimize kaldığımız yerden devam ettik işimiz biter bitmez de depoya gidip 12 gün sonra bölme yapacağımız ruşetler ile kovanların durumunu ve sayısını kontrol ettik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder