13 Ocak 2013 Pazar

ESKİDEN ESKİ YENİ HOBİMİZ KANARYA VE SAKA TUTKUMUZ





12 Ocak 2013 yaklaşık bir yıl gibi bir aradan sonra tekrar yazmaya başladık en son Nazimiyede ki arıcılık uğraşlarından bilgi vereceğimizi aktarmıştık ama malesef Mesleğimizden dolayı yöredeki bazı arıcılar hariç yanımıza gelmekten imtina ediyorlar.ALLAH işlerini rasgetirsin diyelim, Hal böyle olunca bizde 2006 senesinde terkettiğimiz kuşlarımıza geri dönme ve bir daha bırakmama kararı aldık zaten 1998- 2006 arasında yarışmalarda derecelerimiz de var idi, Ancak resimlerde gördüğünüz arıcıkları da RABBİM uzun ömür veripte burayı sağ atlatırsak 2 yıllığına ara verdiğimiz arı görüntülerinin en son kareleri;TAMAMEN DOĞADA BİR ÇAM AĞACINA YUVA YAPMIŞ BİR KOLONİ.


Bu koloni tarafımızdan bir kovana balı alınmaksızın yerleştirildi.


Resimde görülen kupalar ve şiltler geçmiş yıllardaki beslediğimiz kuşlar ile aldığımız dereceler, 


Yeniden Kuş beslemeye karar verdik ve Daha önceden tanıdığımız duayen bir ağabeyimizle görüşüp fikirlerini de alarak 8-9 Aralık Antalya yarışmasına gittik yarışma salonu daha önceleri de olduğu gibi Cam Piramit te idi. 



Orada yok yok eski dostların neredeyse tamamı orada bizi görenler tabiki şaşırıyor.


Resimdeki ağabeyim bir zamanlar beni kümesinin kapısından kovan Meşhur Terzi Mehmet abim(Gloster yetiştiricisi birçok derecesi var)Nasılda tebessüm ediyor, beni kovduğu zaman ben ilkokul 4 veya 5 gidiyordum Terzinin kümeste benim okul yolu üzerindeydi çocuktan meraklıyız ya adam bizi içeri almadı SIKIYSA ŞİMDİ ALMADA  GÖREYİMMMMM...... Memet abi


Bunlar erkekleri İtalyan dişileri Ümit ULU abi kökenli kırmızılar.
Ve Gibber İtalicus larım.




Yarışmada 1 olan kuşları İbrahim AKGÜN ağabeyimden satın aldım aramızda yaş farkı yok sayılır çocukluğumuz aynı mahallede geçti heralde kendisini en az 35 senedir tanırım.Beni kırmadı ve yarışmada 1. olan kuşları ana-babalarıyla satın aldık.



Bu kuşlar kıvırcık Kanbur kuşlar Daha öncede Türk Kıvırcığı besliyordum ilgimiz kıvırcıklardan yana.



Bunlar duruş özelliği olan ve italyan kanbur kıvırcık kuşlar.


Burasıda yeni kümesim Arıcılık dışında diğer hobim olan kuşlarım.



Kırmızı Mozaikler,






Bu yatan kuş Satinent bir tür mozaik ve kırmızı gözlü kanarya o kadar şeker ki Kümesimde bu şekilde uyuyan tek kuş.(Onun Kardeşide yarışmada 1. Oldu Ümit ULU abiden satın aldım.)



4 yorum:

  1. Yazmaya devam;
    Yeni yazılarını bekliyoruz inşallah, Behde var o kuş hastalığı ama yapamıyorum, zaman kalmıyor, zaman çabuk geçer, arıcılığa kaldığın yerden devaammmmmmmmm....
    Saygılar

    YanıtlaSil
  2. Saygıdeğer Müdürüm hayvan sevgisi bambaşka bir duygu ,hayvanların ömürleri az olduğu için çok ölüm görüyorsunuz sizi bilmem ama benim köpeğim,kuşlarım öldüğü zaman haleti ruhiyem değişiyor,umarım siz üzülmezsiniz böyle durumlarda.yeni hobiniz hayırlı olsun,saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. Bünyamin abi bu hastalık bende çocukluktan var her türlü kuş yetiştirdim hatta bazı konularda ilkleri yapanlardan olduğum için camiada eskilerin hemen hemen hepsi tanır,2006 da ara vermiştik bir daha ara vermemek üzere tekrar başladık.Abi yaz sonunda sezide kuşlandıralım ne dersiniz.

    İlhami abi çok doğru söylüyorsunuz gerçekten işin o boyutu çok üzücü oluyor ama RABBİM ne eylerse güzel eyler,vakti gelen göç eder.Saygılar ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Abi, ha kuş ha aru, ikiside kanatlı ve kendine göre güzelliği olan uğraşlar....siz kuşlar konusunda tecrübelerinizi de burda paylaşmaya devam edin, kim bilir belki biz bir yan uğraş geliştiririz...

    YanıtlaSil