13 Şubat 2011 Pazar

13 ŞUBAT 2011 MECBURİ İSTİKAMET ARILIK


Dün Pazaryeri ne dönüşte aldığımız notlarıda gözden geçire geçire Pazaryeri ne geldik ve pazar günü hava iyi olursa mutlaka o planladığımız 4 koloniye iyi bir operasyon yapıp acil birleştireceğiz ayrıca iki koloniye de ballı çerçeve takviyesi şart.



Arılığa vardığımızda hava 20 dereceyi gösteriyordu,bu günlerde metoroloji tahminleri tam anlamıyla yerinde değil.




Karakovanlar yavru uçuruyorlar,



Çiftleştirme kutusunu her yayında mutlaka fotoğraflayacağım aldığım telefonlarda kışı atlatamayacağı yönünde iddiada bulunan büyüklerime itafen,Hatta bu gün oluşturduğumuz yeni çiftleştirme kutusunuda tabiki birleşmeyi sağlayabilirsek onu da fotolayacağız.



Gelecekteki iş problemi stresine giren genç meraklılar.



Ne zamandır fotolamayı istediğim Seyyar TAYYAR gibi geçen sene bir çok oğul alan beni,yeni bir icada sürükleyen arı taşıma tenekem baya bir kullanışlı ben yaptırdım ve Pazaryeri'nde patladı gitti,mutlaka benzer örnekleri vardır bende paket arıcılığı yapan yabancı bir siteden etkilenerek yaptırdım ve patlayış o patlayış.



Arı birleştirirken güvenle kullanabiliyorum.



Birleştirecek olduğum arıları tenekeye silkelerken,



önce şerbetle sonra



silkele gitsin.



İşlem bitince teneke içerisine biraz daha şerbet sıkıp tenekeyi istediğimiz kovana boşaltıyoruz,



Biz ana arı çiftleştirme kutusunu tercih ettik,
Posted by Picasa

Hemen hemen kutu doldu.



Ve kutuyu daha iyi gözlemleyebildiğimiz pleksi glass tan örtüyü örterken,



örtü örtülüp kapağı da kapatılarak Pazaryeri ne kapalı bir alana getirildi önümüzdeki günlerde gözlemlerimizi sizlerle paylaşacağım.



Buda balı tükenen 7 nolu koloni Bilecik yerlisi sadece iki duvar çıtasında bal kalmış öyle ki keki bile bir günde yani dün verdiğimizi bugün temizlemek üzere,



Örtüyü kaldırınca muhteşem görüntü ortaya çıktı kraliçe 2010 model üzerinde boya kalmamış oysa hepsini itina ile boyamıştım bunun gibi boyaları çıkanlar var,havaların daha iyi olduğu günlerde gereğini yaparız nasılsa elimizde yeterince mavi kalem var.



Burada dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biriside kolonilerdeki ana arıların kapak tahtalarının veya bez örtülerin üzerinde bulunabileceğinin düşünülmesi ve üst örtülerin buna göre açılmasının bilinmesidir.






Yavrulama faliyeti çok iyi ancak kemer balları dahi kalmamış bu koloninin nüfusu çok yoğundu,



Elimde sonbahardan sakladığım yeteri kadar ballı çerçevem var,onları genelde arıları böldüğüm zamanlarda kullanıyordum ama bazen böyle zamanlarda da kullanmak gerekiyor.




Yavrulu çıtalar hariç neredeyse tüm çıtaları ballılarla değiştirdim ve finalde aktardığımız yani birleştirdiğimiz kolonilerin keklerini de bu koloniye verdik




Beni takip eden blogcu ve arıcı dostlara verimli bir sezon dilerim.Herşey gönlünüzce olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder