17 Ocak 2011 Pazartesi

15 OCAK 2011 HAVA ÇOK GÜZEL KARIŞTIRMA ZAMANI









Hava süper olunca sabah av yürüyüşünden(malesef elimiz boş döndük dolaptaki tavşanları bir türlü yemeyince)sonra öğleyin tüm yorgunluğuma rağmen soluğu arılıkta aldım hava çok iyiydi termometre 15 dereceyi gösteriyordu zaten kurtlandığımızdan başladık hemen karıştırmaya.



İlk önce benim karakovanlardan başladım kurcalamaya tümünde durum beklediğimden dahada iyi.Arılar kendilerini tam siper kışlamaya almışlar.


Bu koloni 5 çıtalı bir koloni faliyet çok iyi ayın 12 sindede bu koloniyi kontrol etmiştim ve avucumdan biraz büyük kapalı yavru vardı zaten polen çekmecelerini kontrolümde de mum kırıntılarını görmüştüm buda içeride hazırlık başladığına işaretti.



10 nolu kovanın önden görünüşü.




10 numaralı kovanım Bilecik yerlisi bu (Arif UYSAL dan gelen kolonilerden)
koloni ağustos sonunda yağmaya maruz kalmıştı ama kendisini iyi topladı tabiki desteklemede yapmıştık sıkıştırdığımızda 6 çıtada idi şimdi 5 çıtada salkımda.Fazla rahatsız etmeme adına 6.çıtayı almadım inşallah yeni yerimize taşınınca fazla çıtaları alıp yeniden sıkıştıracağım.


Geçen haftada bahsettiğim gibi bu haftada hemen hemen tüm kovanların önlerinde ölmüş arılar var,demekki faliyet tüm hızıyla devam ediyor.



Bazılarının önüde boştu ancak durum aşağıdaki gibiyidi,



7 nolu kolonim bu şekilde olan başkaca kolonilermde var bu koloniyide 9 çıtaya sıkıştırmıştık bu kolonide Bilecik yerlisi(Arif UYSAL dan gelen kolonilerden)bu kolonilerin atasını bu sezon malesef kaybettik artık yeni analarımızı bu kolonilerden üreteceğiz.Yerli kolonilerle çalışmanın faydalarını forumda da saymakla bitirememiştik,benim naçizane tavsiyem bölgeniz şartlarına adapte olmuş yerli arılarla çalışmanız.








Buda kışlatmaya aldığımız ana arı çiftleştirme kutumuz faydalarını yine forumda saymakla bitirememiştik.Kutudaki arılar geçen hafta verdiğimiz şerbeti bitirmişler
ve keke ilgi oldukça iyi.


Sonuç olarak tüm yorgunluğuma rağmen kolonileri kontrolden büyük bir haz aldım ve tümünde durum bana göre iyiydi,ayrıca bu tarihe kadar ağustos ve eylül aylarında yağmalattırdığımız koloniler dışında kaybımız yok İNŞALLAH bundan sonrada olmaz.
Posted by Picasa

3 yorum:

  1. Sayın Hüseyin Avni Bey:

    Geçen ki kar manzaralarını görünce üşümüştük.

    Şimdi görünüm çok iyi olmuş, sanki hızla bahara gidiyormuş gibi, ama daha kış var.

    YanıtlaSil
  2. Hüseyin bey selamlar,
    Hava şartları aynı bizim burası gibi,karlar
    eridi ve biraz güneş çıktığında arılar dışarıyıa çıkıyor ve biz arıcılarıda çok sevindiriyor,kışı kayıpsız geçirmenizi diliyorum
    ve yeni sezonun bol ballı ve bereketli geçmesini diliyorum,selamlar saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Sayın hocam bu hafta sonu arıları taşıyorum.Azda olsa kıştan yırtacağız İNŞALLAH.

    Mehmet abi iyi dilekleriniz için sonsuz teşekkür ALLAH cümle arıcının kışı kayıpsız geçirmesini nasib eylesin,abi bizim bulunduğumuz bölge Sizin oraları pek aratmaz neredeyse şartlarımız aynı diyebiliriz,ancak abi ben genel olarak bu ve sonraki haftalarda tarih bazen değişiyor,arılarımı 100 rakımlı başka bir ilçeye götürüyorum erken baharı arılar burada yakalıyor.Ve sonuç tahmin edebileceğimizin üstüne çıktığı zamanlarda oluyor.Selam ve Saygılar.

    YanıtlaSil