13 Aralık 2010 Pazartesi

12 ARALIK 2010 HALA KAR YAĞIŞI DEVAM EDİYOR

.



İki gündür kar yağışı tüm ihtişamıyla devam ediyor,ben kendi adıma sevinçliyim çünkü arılar nihayet gerçek kış ile tanıştılar ve büyük ihtimalle çoktan salkımdalar.


 


İki gündür arılığın bulunduğu yol kapalıydı her nekadar açma çalışmaları olsada tipi nedeniyle tekrar kapanıyordu.Hatta köy içerisinde ulaşım dahi yapılamaz haldeydi.


 
Köyden Mehmet abiyle yaptığımız telefon görüşmesinde kovanların tamamen karla kapandığını ögrenince yolun açılmasını bekledik ve öğle üzeri yol açılınca Mehmet abi ve dedem  beni almaya geldiler

Yanımda beni ziyarete gelen Marmara Arıcılık sahibi Semih beyde vardı





Hakikaten arılığa vardığımızda kovanlar görünmüyordu kar ise kasıklarımıza kadar geliyordu,kovanların bir kaçıyla ana arı çiftleştirme kutularının önünü ancak açabildim.




 


Komple pantolonum ıslanmıştı bu sebeble biraz üşüyünce acil dönüşe geçmek zorunda kaldım.

Kovanların yanından ayrılırken.
Islak olmama rağmen bir kaçkarede dedemin arılığından


Dedemin arılığı da tamamen kar altında,sanırım romork kasasından kar kalınlığı tahmin edilecektir.Romorkun sağındaki kısımda kar altında kalan 35 adet kovan var.

Dedem ve oğlu Mehmet abi.

Bu görüntüde lojman önünde bulunan köknar ağacından.
.

2 yorum:

  1. Hüseyin Bey:

    Bildiğim kadarıyla sizin kovanları altında ayaklarda vardı, demekki iyi kar yağmış.

    Yağan karın bolluk getirmesi dileğiyle.

    YanıtlaSil