22 Kasım 2010 Pazartesi

ANTALYA DA ARILAR ÇALIŞMAYA BAŞLAMIŞLAR

Öncelikle sayfamı ziyaret eden tüm dostların Kurban bayramlarını kutluyorum,Maalesef yazmaya uzunca bir ara verdik bu yıl arılarımızın bal verimi çok güzeldi ancak bir çok oğul da aldık nedenini tahmin bile etmek istemiyorum fakat bu yıl oğul vermeyen neredeyse bir kaç arı dışında en güvendiğimiz yerli ırklardan dahi oğullar aldık ileriki günlerde tek tek bahsedeceğim ayrıca millete oğul konusunda gülerken biz oğulcu olduk dahası yetmiyor gibi itinayla ürettiğimiz kraliçelerden oluşturduğumuz  bölmelerden dahi oğullar aldık kısacası her türlü verimle dolu bir yıl geçti yeni sezon hazırlıklarına da son gaz devam.
Maalesef Kurban bayramı arefesine kadar işlerin yoğunluğu ve arılarda geçirdiğim vakitlerin kısa ve yorucu olması ayrıca arıları mecburen getirmiş olduğum yeni yerde arılara yağmacıların musallat olmalarından dolayı aceleci davranmam fotoğraf çekmemi engelledi.
Nihayet kurban bayramı vesilesi ile 2 yıldır gidemediğim memleketime kavuştum.Antalya ya geldiğimde yenidünya(malta eriği)ağaçları çiçeklenmeye başlamış ve arılarda çalışmaya başlamışlar bile bizimkiler ise henüz kışa bile giremediler oysa antalyalı arılar çoktan bahara ulaşmışlar.

İşte bunlarda o görüntüler fotoğrafları antalyanın merkezinde soğuksu semtinde binaların arasında çektim buralarda kalan yeni dünya ağaçlarının çiçeklerinde,resimdeki arılar bu ağaçlara ulaşmak için bir hayli yol katediyor olmaları lazım aksi halde yakınlardaki bir binanın çatısında arıcılık yapan olabilir diye düşünüyorum.Çünkü burası Antalya'nın göbeği.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder