14 Mart 2011 Pazartesi

12-13 MART 2011 KARIN ARDINDAN ARILIKTA KONTROL


11 Mart cuma günü öğleden sonra hava günlük güneşlik olunca dedemide rahatsızlığı sebebiyle ziyaret için soluğu arapdede köyünde aldık. Arapdede köyü merkezimize 2 Km. olunca belki güzel kış manzaraları yakalayabilirmiyiz düşüncesiyle fotoğraf makinasını da yanımıza almıştık,Dedemin ve Mehmet abinin yanında vardık ziyaretin makbul olanı kısa olanmış,ayrıca arşive konmak üzere çokda güzel kareler yakaladık.





Mehmet abi arıcılığa çok meraklı babasından tüm kovanları devraldı, bu bölgede pazaryerli olupta arıcılık hususundaki yenilikleri takip eden yegane arıcı,



ve Mehmet abinin babası Süleyman KÜÇÜK benim manevi dedem oda biraz rahatsızlanmış bu sebeple dışarıya çıkamamış,yaşlılık hali onlar için bazı şeyler kolay değil artık.



Sonunda 12 mart sabahı arılıktayız hava gayet güzel açık,her haftaki manzara bu haftada var çimenler üzerinden su alan arı görüntüleri,havada 7-8 derece civarı arı aldırış bile etmiyor,demekki akşamdan balı biraz fazla kaçırdılar.
Arılarımızı tektek kontrol ettik o kadar kar kış olmasına rağmen kekler tükenmeye yakındı tabiki hemen takviyeler yapıldı ayrıca kekler kolonilerin gücü oranında dengeli veriliyor.
Arılar havanın ısınmasıyla uçuşa geçtiler yavru uçuranlar olduğu gibi arıların bir kaç gündür dışarıya çıkamamış oldukları hemen anlaşılıyordu hemen hemen tüm arılar ishal olmuş gibi dışkılıyorlardı bizde bu durum üzerine arılarımızı aynı zamanda ishal ve nosemaya karşıda kontrol ettik,dışkılar tüm beyaz yüzeylerde dikkat çekici şekilde açık kahverengi,sarımsı ve kırmızımsı idi bazıları çok suluydu genelde renk durumu nadir görülmesine rağmen büyük ihtimal yenilen kırmızı ve sarı renkteki polenlerden kaynaklanıyordu,her ihtimale karşı pazar günüde kontrol etmeliydim.

Hemen tüm koloniler kontrol edildi nosema belirtisi yok zaten havalarda sıcak gidecek yarın her şey belli olur.ve dönüş zamanı.Cumartesi arılıktan ayrılırken hava sıcaklığı 19 derece idi saatte 12,30 du
13 Mart sabahı arılığa tekrar geldim tüm arılar tektek tekrar kontrolden geçirildi ishalden eser kalmamış dün yani 12 martta arcım beyaz olması sebebiyle neredeyse boş yer kalmayacak kadar arı pisliği ile doluydu bugün zerresi yok.

Ayrıca boş gelmeyelim diye bu gün arılarımıza (BUZDOLABI POŞETİ)poşetlerde 1 büyük çay bardağı 1/1oranında şerbette verdik alınıp alınmadığı sonraki gözlemlerimizde ortaya çıkar nasılsa.
ve görüldüğü gibi bölge klimasal bir bölge saat 11,26 ısı 22 derece artık dönüşe geçme zamanı geldi bu gün yalnızdım kızımın ödevleri olması sebebiyle o gelemedi zaten haftada bir gün gelse yetiyor.
dönüş yolunda arılığım orman içerisinde.
Nihayet 1 saatlik yolculuk sonunda Pazaryeri ne döndük,aslında yol 35-40 dakika sürüyor ancak bizim araçlar tescilde kamyonet olduğu için hız limiti bölünmüş yollarda 93,5 Km 94 km oldumu ceza yazılıyor bu sebeple acı bir tecrübe yaşamamak adına trafik kurallarına uygun olarak seyrettiğimizde yol yaklaşık 1 saat kadar sürüyor. Yazımıza karla başladık karla bitirelim,hava sıcaklığı öğlen saatleri olmasına rağmen 7 derece ve her yerde kar var.
Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Hüseyin bey karların altındaki kovanların görüntüsü çokgüzel,harika resimler...

    YanıtlaSil